پر طرفدار ترین سالادهای کشورهای مختلف دنیا

این خوردنی خوش رنگ و لعاب و لذیذ به شکل های مختلفی سرو می شود؛ گاهی به عنوان پیش غذا یا یک وعده ی غذایی مقوی و گاهی هم به عنوان یک میان وعده ی سبک.

 

 

دنیای رنگارنگ سالادها از نظر تنوع بی انتها است. این خوردنی خوش رنگ و لعاب و لذیذ به شکل های مختلفی سرو می شود؛ گاهی به عنوان پیش غذا یا یک وعده ی غذایی مقوی و گاهی هم به عنوان یک میان وعده ی سبک. از شرق تا غرب، با پرطرفدارترین سالادهای کشورهای مختلف دنیا آشنا شوید.

 

 

۱- ایتالیا- سالاد توسکن پنزنلا

سالادهای کشورهای مختلف

در ایتالیا سالاد غذای خیلی محبوبی نیست. اما سالاد توسکن پنزنلا (Tuscan Panzanella) را در همه جای ایتالیا می توان پیدا کرد. محتویات این سالاد، تکه نان های نسبتا خشک آغشته به روغن زیتون، پیاز، گوجه فرنگی، سرکه و نمک است.

به جز سالاد توسکن پنزنلا، در ایتالیا سالاد معمولا جز ترکیبی از کاهو، روغن زیتون، نمک و فلفل، شکل دیگری ندارد.

 

۲- اندونزی- سالاد گدو گدو

در اندونزی سالاد گدو گدو (gado-gado) پرطرفدار است. گدو در زبان اندونزیایی به معنای «مخلوط» است.

این سالاد از مواد مختلفی مثل چایوت (میوه ی خوراکی یک گیاه گرمسیری)، توفو (پنیر سویا)، تمپه (نوعی خوراکی اندونزیایی ترکیبی از سویا و قارچ)، سیب زمینی، لوبیا سبز، کلم و ذرت تشکیل می شود. تمامی این مواد با سس کره ی بادام زمینی ترکیب می شود.

 

 

۳- لبنان- سالاد تبوله

سالاد تبوله (Tabbouleh) در لبنان بسیار پرطرفدار است. برای تهیه ی این سالاد از کمی بلغور گندم استفاده می شود و بیشتر محتویات آن نعنا و جعفری تازه است که با خیار و گوجه فرنگی ترکیب می شود. چاشنی این سالاد، آب لیموترش تازه، نمک، فلفل و روغن زیتون است.

رمز خوشمزه شدن این سالاد استفاده از سبزیجات تازه است.

 

 

۴- فنلاند- سالاد روسولی

یکی از سنت های محبوب کشور فنلاند، سرو و خوردن سالاد روسولی (Rosolli) به همراه شام شب کریسمس است.

محتویات سالاد روسولی، لبو، سیب زمینی، هویج، پیاز، سیب و خیارشور است. تمامی این مواد به صورت نگینی برش می خورند و با یک سس مخلوط می شوند که ترکیبی از خامه ی سنگین، سرکه، شکر و نمک است.

 

 

۵- فرانسه- سالاد نیسواز

ریشه ی سالاد نیسواز (Nicoise) به شهر نیس در فرانسه بر می گردد. مواد تشکیل دهنده ی این سالاد سیب زمینی، ماهی تونا، لوبیا، زیتون نیس، ماهی کولی و تخم مرغ آبپز است. محتویات این سالاد نیسواز را معمولا به جای مخلوط کردن، در ظرف سالاد در کنار هم می چینند.

 

 

۶- تایلند و لائوس- سالاد لارب

سالاد لارب (Larb) در حقیقت یکی از غذاهای ملی کشور لائوس است و آن را در بساط هر دستفروشی در خیابان های لائوس می توان پیدا کرد.

سالاد لارب از گوشت چرخ کرده (معمولا مرغ یا خوک)، موسیر، سبزیجات، آب لیموترش، سس ماهی، پودر چیلی و برنج برشته ی ترد و چسبنده تشکیل می شود. این سالاد معمولا به همراه چند برش خیار و کاهو سرو می شود، چون به تنهایی مزه ی بسیار تندی دارد.

 

 

۷- آلمان- سالاد وورستلات

وورستلات (Wurstsalat) در زبان آلمانی به معنای «سالاد سوسیس» است و مواد تشکیل دهنده ی آن سوسیس تارت، سرکه ی سفید، روغن، پیاز و گاهی خیارشور است. سوسیس را به شکل رشته های باریک و بلند برش می دهند و بعد آن را درون ترکیبی از پیاز خام، سرکه و روغن می خوابانند.

 

 

۸- مکزیک- سالاد لوبیای سیاه و ذرت

سالاد لوبیای سیاه و ذرت یکی از سالادهای محبوب در سراسر دنیا است اما ریشه ی آن به کشور مکزیک برمی گردد. این سالاد معمولا از لوبیای سیاه، ذرت، فلفل دلمه ی قرمز، پیاز قرمز، زیره، لیموترش و روغن زیتون تهیه می شود.

 

 

۹- روسیه- سالاد هرینگ

سالاد هرینگ (Herring) معمولا چند لایه است و از سبزیجات پخته (مثل سیب زمینی، لبو و هویج)، پیاز ریز ریز شده و مایونز، به همراه یک لایه سیب و یک لایه لبو تهیه می شود. این سالاد را گاهی با تخم مرغ آبپز تزئین می کنند.

 

 

۱۰- یونان- سالاد هوریاتیکی

محتویات سالاد هوریاتیکی (Horiatiki)، پنیر فتا، زیتون کالاماتا، پیاز قرمز، خیار، فلفل دلمه ی سبز و گوجه فرنگی است. این سالاد معمولا به همراه پونه ی کوهی خشک شده و شراب قرمز سرو می شود.

 

 

۱۱- ژاپن- سالاد شیلدزینی

شیلدزینی (Sheildzini) نوعی سالاد خیار است که مواد تشکیل دهنده ی آن خیار، شکر سفید، سرکه ی شراب برنج و سس سویا است.

 

 

۱۲- موروکو- سالاد شکوفه ی پرتقال و هویج

سالاد شکوفه ی پرتقال و هویج یکی از غذاهای کلاسیک کشور موروکو است. این سالاد ترکیبی از پرتقال ناول تازه، برش های نازک هویج، آب شکوفه ی پرتقال و آب لیموترش است.

 

 

۱۳- گواتمالا- سالاد فیمبره

سالاد فیمبره (Fiambre) یکی از غذاهای محبوب کشور گواتمالا است که هر ساله فقط در جشن روز مردگان سرو می شود. مواد تشکیل دهنده ی این سالاد می تواند به پنجاه عدد برسد (که همگی به صورت سرد سرو می شوند) و شامل سوسیس های مختلف، ژامبون، ترشی ذرت و پیاز، گل پاکایا، پنیر، زیتون، مرغ و مواد دیگر است.

 

 

۱۴- پرو- سالاد سولتیرتو دی کینوا

سالاد سولتیرتو دی کینوا (Solterito de Quinoa) (که اغلب به آن فقط سولتریتو می گویند) نوعی سالاد سرد متعلق به ناحیه ی آرکیپا (Arequipa) در جنوب کشور پرو است.

این سالاد از موادی تشکیل می شود که بیشتر مردم در آشپزخانه های خود دارند، به همین دلیل به شکل های مختلفی تهیه می شود. اما محتویات آن غالبا فلفل دلمه، ذرت، پنیر کسو فرسکو (queso fresco)، باقلا و فلفل چیلی است.

 

 

۱۵- امریکا- سالاد کوب

سالادهای پرطرفدار زیادی در امریکا وجود دارد، اما سالادی که کشور امریکا به آن معروف است، سالاد کوب (Cobb) است. مواد تشکیل دهنده ی این سالاد، مرغ، چایوز (نوعی پیاز کوهی از خانواده ی سوسن)، پنیر روکفورت (Roquefort)، سس شراب قرمز، بیکن، آووکادو، پنیر و تخم مرغ است.

 

منبع:روزیاتو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x