قالب وردپرس درنا توس
خانه / پزشکی و سلامت / بارداری و زایمان / فایده مدیتیشن در دوران بارداری

فایده مدیتیشن در دوران بارداری

 می‌دانم که احساسات و هیجانات زیادی همزمان شما را احاطه کرده و در این زمان بینهایت احساساتی هستید. ممکن است به زودی زمانی برسد که با صدای بلند قهقهه بزنید اما ناگهان وسط این خنده‌ها گریه‌تان بگیرد و اشک‌های‌تان جاری شود! این ها کاملا طبیعی هستند و راهی برای متوقف کردن نوسانات خلقی و پیچ و تاب‌های عجیبش وجود ندارد
«وای عزیزم، جواب تست مثبته!»
این کلمه‌ها بدون تردید می‌توانند هر زوجی را هیجان زده کنند. حتی تصور بچه داشتن هم می‌تواند هر کسی را خوشحال کند، اما همزمان نگرانی‌ها و شوریدگی‌های خودش را نیز دارد!
بارداری هر چقدر هم که شگفت انگیز باشد، باز هم تجربیات منفی زیادی با خود دارد؛ نوسانات خلقی، تغییرات بدنی و درد زایمان و …
درست همین جاست که مدیتیشن در دوران بارداری، توصیه‌ای کاملا مفید و کاربردی می‌شود. این مطلب را تا انتها بخوانید تا متقاعدتان کنیم!
جادوی مدیتیشن
می‌دانم که احساسات و هیجانات زیادی همزمان شما را احاطه کرده و در این زمان بینهایت احساساتی هستید. ممکن است به زودی زمانی برسد که با صدای بلند قهقهه بزنید اما ناگهان وسط این خنده‌ها گریه‌تان بگیرد و اشک‌های‌تان جاری شود! این ها کاملا طبیعی هستند و راهی برای متوقف کردن نوسانات خلقی و پیچ و تاب‌های عجیبش وجود ندارد.
اما مدیتیشن می‌تواند کمک‌تان کند آرام شوید و ذهن‌تان را تازه کنید. مدیتیشن به شما کمک می‌کند با بیشتر رفتارها و تغییرات ناگهانی دوران بارداری مبارزه کنید.
فواید مدیتیشن در دوران حاملگی
شاید شنیده باشید که یک ذهن آرام و شاد چه تاثیر شگفت انگیزی می‌تواند روی سلامت و رشد جنین‌تان بگذارد و این درست همان کاری است که مدیتیشن انجام می‌دهد. اگر هنوز متقاعد نشده‌اید حداقل امتحان کنید و تاثیر آن را روی ذهن‌تان ببینید.
کمک‌تان می‌کند به ثبات جسمی و روحی برسید
مدیتیشن می‌تواند به شما احساس آرامش و صلح درونی بدهد و کمک‌تان کند روی چیزهایی که مهم هستند تمرکز کنید و از تمام چیزهای غیر ضروری اجتناب کنید. مدیتشن می‌تواند نوسانات خلقی‌تان را تا حدودی کنترل کند.
مدیتیشن به شما احساس آزادی می‌دهد چون منبع عظیمی از انرژی است. با مدیتیشن خواهید توانست خودتان را بپذیرید، همانطوری که هستید. اگر عادت کنید که هر روز مدیتیشن انجام دهید، صبورتر، آرام‌تر و هشیارتر خواهید شد.
باعث می‌شود به بدن‌تان و کودکی که در شکم دارید گوش دهید
وقتی مدیتیشن انجام می‌دهید احساس می‌کنید منبع انرژی هستید. مدیتیشن  شما را با درونی‌ترین احساسات‌تان پیوند می‌دهد. پیش از آن شاید فکر می‌کردید فقط بخشی از این جهان هستید اما الان، شما تمام دنیا را در درون خود به شکل یک کودک متولد نشده دارید. مدیتیشن، ارتباط میان مادر و کودک را تقویت می‌کند.
به شما یاد می‌دهد از نظر جسمی و روحی آرام باشید و هشیار
مدیتیشن تکنیکی معروف برای کاهش استرس و اضطراب است. تنها با گوش دادن به یک موسیقی آرامشبخش یا روشن کردن شمع‌های معطر، خواهید توانست ذهن‌تان را آرام کنید. مدیتیشن می‌تواند حس هشیاری و آگاهی شما را در مورد بدن و ذهن‌تان تقویت کند و قادر شوید همه چیز را همانطوری که هستند بپذیرید.
باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشید
گفته می‌شود افرادی که مدیتیشن می‌کنند، سالم و شادند و این درست است. مدیتیشن می‌تواند به برطرف کردن کابوس‌های شبانه و دفع افکار منفی کمک کند. مدیتیشن به تازه مادرها نیز کمک می‌کند با افسردگی بعد از زایمان مبارزه کنند.
بنابراین اگر کسی را می‌شناسید که از این مشکل رنج می‌برد، می‌توانید مدیتیشن را به او توصیه کنید. گذشته از همه‌ی اینها، مدیتیشن به شما که خود را برای زایمان آماده می‌کنید کمک بزرگی می‌کند.
به شما انگیزه می‌دهد تا به عادت‌های سالم‌تان پایبند بمانید
ممکن است شنیده باشید که مدیتیشن به ترک عادت‌های بد کمک می‌کند. همین مورد برای زنان باردار نیز صدق می‌کند. همانطور که می‌دانید میل به خوردن غذاهای جورواجور، مخصوصا غذاهای ناسالم، در دوران بارداری بسیار زیاد است. مدیتیشن کمک‌تان می‌کند به انتخاب‌های ناسالم «نه»  بگویید.
به شما اجازه می‌دهد با کودکی که در رحم دارید ارتباط برقرار کنید
بعضی از شما ممکن است به راحتی با کودک‌تان ارتباط برقرار کنید اما خیلی از خانم‌ها این ارتباط را عجیب و بیخود و نشدنی می‌دانند. با مدیتیشن می‌توانید یک راه دوست داشتنی برای ارتباط دادن روح‌تان با فرزندی که در راه دارید پیدا کنید.
مدیتیشن می‌تواند جادو کند
بله، مدیتیشن می‌تواند جادو کند. چگونه؟ مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مدیتیشن چگونه می‌تواند وزن هنگام تولد نوزاد را بهبود داده و از احتمال تولد زودرس کم کند.
مدیتیشن می‌تواند از احتمال بروز مشکلات در هنگام وضع حمل کم کند چون ضربان قلب و فشار خون مادر را تنظیم می‌کند. اگر به تمرین مدیتیشن یا یوگا عادت کنید، در مورد هر چیزی از جمله درد زایمان، بینهایت احساس اعتماد بنفس خواهید کرد.
به شما شادی و نشاط می‌دهد
هیچ چیزی قابل مقایسه با تمام احساسات و هیجانات مربوط به داشتن یک موجود زنده در بطن خود نیست. شما می‌دانید که این جنین ممکن است زیاد اذیت‌تان کند و دچار استرس و اضطراب شوید و خلق و خوی‌تان مدام در نوسان باشد، اما تنها تصور ِ داشتن یک کودک در درون شکم می‌تواند شما و همسرتان را فوق‌ العاده شاد و سرحال کند.
همه چیز باید خوب پیش برود. هر چند که تغییرات هورمونی، جسمی و روحی و روانی وجود دارند، اما شما باید خودتان را آماده کنید تا بتوانید با تمام چالش‌های روبرو شوید و برای این منظور، مدیتیشن می‌تواند رمز موفقیت شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهارده =