قالب وردپرس درنا توس
خانه / پزشکی و سلامت / داروهای گیاهی و طب سنتی / خوراکی های مفید برای فصل پاییز

خوراکی های مفید برای فصل پاییز

مواد مغذی موجود در این خوراکی های پاییزی می‌تواند حال خوب را در شما تقویت کند و بر سلامت روان شما در پاییز اثر گذار باشد.

 

 

خوراکیهای پاییزی بسیار متنوع و رنگارنگ بوده و یادآور خاطرات خوب هستند اما علاوه بر حس نوستالژی و خاطرات خوب سلامت روان شما نیز از خوراکیهای مخصوص پاییز بهره خواهد گرفت. مواد مغذی موجود در این خوراکی های پاییزی می‌تواند حال خوب را در شما تقویت کند و بر سلامت روان شما در پاییز اثر گذار باشد.

 

 

کدو بلوطی

غذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

جن فایلنورت متخصص تغذیه می‌گوید: من عاشق پاییزم چون به معنای کدوی بلوطی است. کدوی بلوطی نوع کوچکی از کدوی زمستانی است با طعم شیرینی کمتر نسبت به سایرین. چندین خاصیت مهم در کدوی گردویی و در کل برای کدوها برای سلامتی وجود دارد از جمله سلامت روان.

کدوی گردویی یکی از مهترین انواع کدوی زمستانی است که حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدانهاست. کدوی گردویی حاوی منیزیم است که مهمترین ماده مغذی برای سلامت روان و کمک به مقابله با افسردگی و اضطراب است.

فایلن ورت می‌افزاید: تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که افزایش منیزیم در رژیم غذایی ممکن است منجر به کاهش چشمگیر در علائم  افسردگی و اضطراب می‌شود صرفنظر از سن یا شدت افسردگی.

 

با کدو بلوطی چه کار باید کرد

از کدوی بلوطی می‌توان به شکلهای مختلف استفاده کرد. می‌توانید آنها را در فر برشته کنید و انواع مخلوطها مثل مخلوط کینوا و یا انواع مخلوط سبزیجات برشته را در کدوی بلوطی بریزید و سر سفره بگذارید. بسیاری از افراد آنها را برش زده و برای درست کردن نیمرو استفاده می‌کنند. شما می‌توانید آنها را با انواع غذاهایتان از جمله مرغ و سایر غذاهای روزانه به عنوان بغل بشقابی مصرف کنید.

 

 

سیبها غذای سلامت روان و تن

غذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

قطعا سیبها در تمام طول سال در فروشگاه‌ها موجود هستند. اما آنها بخصوص در فصل برداشت یعنی اوایل پاییز مزه دیگری دارند. فایلنورت می‌گوید که طی چند سال گذشته، تحقیقات تغذیه بر روی اثرات مصرف سیب و رابطه آن با تامین فواید حفاظت از اعصاب و سلامت روان متمرکز شده است.

از آنجایی که سیبها از نظر ترکیبات شیمایی گیاهی در رده بالایی هستند، در پیشگیری از صدمه به DNA، تنظیم هورمونها و کاهش صدمه اکسیداتیو عالی هستند. وی تشریح می‌کند: همه این چیزها مستقیما با تامین سلامت روان ارتباط دارند.

 

سلامت روان خود را با دستورالعملهای زیر حفظ کنید

شما می‌توانید با یک نوشیدنی پاییزی سیب داغ و دارچین به استقبال پاییز بروید و هر زمان که دلتان یک شیرینی خوشمزه خواست پای سیب رولی را امتحان کنید. اگر هم دلتان هوس دونات کرد اما از آن دوناتهای سرخ کرده دوری می‌کنید می‌توانید دونات پای سیب را که در فر پخته می‌شود، درست کنید.

 

 

 

کدو تنبل

غذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

کدو تنبل احتمالا محبوبترین طعم پاییزی است و البته متشخص‌ترین آنها. و باید هم اینطور باشد چون به گفته فایلنورت بخصوص بخاطر مواد معدنی که دارند عملکرد مغز را تقویت می‌کنند.

کدو تنبل حاوی لوتئین و زئاکسانتین است که هر دوی این مواد مغذی در تقویت مغز هم در افراد جوان و هم افراد بزرگسال، عالی هستند. علاوه بر این تخم کدو مشهور است به اینکه به تقویت حال خوب به شما کمک می‌کند، چیزی که ما می‌توانیم همیشه این موقع سال از آن استفاده کنیم.

آنها حاوی اسید آمینه تریپتوفان هستند که برای خواب خوب و آرامش شما بسیار خوب است. چون افزودن تریپتوفان به رژیم غذایی به مغز شما کمک می‌کند تا سروتونین تولید کند همان ماده شیمیایی که به تقویت حال خوب کمک می‌کند و موجب می‌شود در کل احساس خوبی داشته باشید.

 

کدو تنبل چگونه در آشپزی به ما کمک می‌کند؟

کدو تنبل جزو آن دسته از غذاها و مواد تشکیل دهنده‌ای ست که همه جا می‌رود و در همه غذاها خودش را جا می‌کند. شما می‌توانید ابتدا با یک سوپ کدو تنبل ساده شروع کنید سپس اگر دلتان یک دسر خواست موس کدو تنبل را امتحان کنید.

خب با یک نان کدوی زرد رنگ و زیبا چطور هستید؟ کاپ کیک کدو هم یک شیرینی پاییزی عصرانه است که همیشه دلتان می‌خواهد آن را درست کنید اما چه کنیم که کدوها فقط به هنگام سرما در کنار ما هستند.

اگر هم به دنبال یک صبحانه جدید هستید بهتر است نگاهی هم به کره کدو بیندازید شاید بخواهید آن را جایگزین کره صبجانه کنید. در انتها شاد بخواهید بیشتر در مورد خواص کدو و فواید آن برای سلامتی بدانید.

 

 

زردچوبه آرمبخش عضلات و دوست سلامت روان

غذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

زردچوبه از لحاظ طبی موضوع جدیدی نیست و همیشه و همه جا در مورد خواص زردچوبه به شما بارها و بارها گفته‌ایم. ما از زردچوبه در انواع غذاها و خورشها سالهای سال است که استفاده می‌کنیم.

به دلیل خواص تسکین دهنده زردچوبه یک ادویه شگفت انگیز برای بسیاری از مشکلات سلامتی ذکر شده است از جمله کاهش علائم افسردگی. این ادویه زرد رنگ خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدانی قدرتمندی دارد.

 

کاهش افسردگی با دستورالعمهای زردچوبه‌ای!

ما علاوه بر استفاده مرتب از زردچوبه در انواع خورشها می‌توانیم یک دمنوش آرامبخش یا همان تونیک روزانه را با استفاده از زردچوبه درست کنیم تا از فواید بهداشتی آن برای سلامت روان و مقابله با افسردگی بهره بگیریم.

 

 

دارچین

غذاهای پاییزی مناسب سلامت روان

هیچ چیزی به اندازه بوی دارچین برای ما یادآور پاییز نیست. افزودن این ادویه تقویت کننده حال خوب به هر غذا یا نوشیدنی ممکن است به تحریک مغز شما کمک کند.

همچنین از آنجایی که جزو غذاهای کاهنده قند خون است به تنظیم قند خون کمک می‌کند که این امر هم به نوبه به تقویت سلامت روان و سلامت کلی شخص کمک می‌کند.

دارچین طعم گرمی را به چای‌ها، انواع نوشیدنیهای داغ، اوتمیل، نان، غذاهای گیاهی و انواع نان می‌دهد.

دستورالعملهایی که دارچین در آنها می‌درخشد

خب شما اگر به بخش شیرینیها و کیکها مراجعه کنید انواع نان و کیکی را می‌بینید که دارچین یک پای طعم دهنده آنهاست. نوشیدنی سیب داغ و دارچین هم به واسطه دارچین گرمای بیشتری دارد. بادام بوداده دارچینی یکی از آن تنقلاتی است که می‌توانید فصول سرد را با آن سر کنید.

 

منبع:قرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + هجده =